Τετάρτη, 28 Μαΐου 2014

Μέση Εκπαίδευση- Τράπεζα θεμάτων

Γράφει ο καθηγητής του ΑΠΘ   Αριστομένης Συσκάκης 
Δόθηκε στη δημοσιότητα η "Τράπεζα Θεμάτων" του Υπουργείου Παιδείας από την
οποία θα αντλούνται με κλήρωση
τα μισά θέματα των προαγωγικών εξετάσεων για μαθητές Α' Λυκείου.


Από προσωπικό ενδιαφέρον έριξα μια ματιά. Το συμπέρασμα είναι απογοητευτικό,
για ένα νέο θεσμό που αν εφαρμοζόταν
σωστά,  πιθανώς θα αναβάθμιζε την μέση εκπαίδευση. Τα θέματα είναι τελείως
διαφορετικού ύφους και πολλά από αυτά
πολύ πιο δύσκολα από αυτά που διδάσκονται στην  τάξη, και από το αντίστοιχο
περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου.

Ακριβώς για αυτό τον λόγο θα έπρεπε να υπήρχε αρκετός χρόνος να εξοικειωθούν
οι εξεταζόμενοι (και οι εξεταστές).
Το ότι  ενημερώθηκαν μαθητές και δάσκαλοι ελάχιστες μέρες (3 για την
ακρίβεια) πριν τις εξετάσεις συνιστά άκρως
αντιπαιδαγωγική ενέργεια του υπουργείου.

Στα σχολεία επικρατεί αναβρασμός. Στα σπίτια τους τα απογεύματα, οι μαθητές
κλαίνε και βρίζουν. Τα φροντιστήρια δουλεύουν
πυρετωδώς να προετοιμάσουν απαντήσεις.

Αντιλαμβάνομαι ότι το υπουργείο εκτός του επίσημου στόχου (αναβάθμιση)
μπορεί να έχει και κρυφούς στόχους, δηλ. την
αποπομπή  μεγάλου αριθμού 16-χρονων νέων από την Λυκειακή εκπαίδευση, την
αναγκαστική στροφή τους σε τεχνικά επαγγέλματα,
και βεβαίως την συγχώνευση σχολείων.

Σε κάθε περίπτωση η εφαρμογή του μέτρου πρέπει να αναβληθεί, αφού το
υπουργείο "δεν πρόλαβε" να ενημερώσει εγκαίρως τους
μαθητές ποιες θα είναι οι απαιτήσεις στις εξετάσεις.

Η Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ τι λέει επ' αυτού?

Και κάτι τελευταίο: η τράπεζα θεμάτων δόθηκε στην δημοσιότητα την επομένη
των εκλογών (26 Μαιου).
Προφανώς έτσι τους συμβούλεψαν οι εκλογομάγειροί τους.

Αριστομένης Συσκάκης
Τμήμα Μαθηματικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου