Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

Βάζουν διόδια σε… «επαρχιακό» δρόμο έξω από Θεσσαλονίκη!

Διόδια σε «επαρχιακό» δρόμο υψηλής επικινδυνότητας έξω από τη Θεσσαλονίκη, όπου μόλις προ ολίγων ημερών έγινε πολύνεκρο τροχαίο με τέσσερις ανθρώπους να αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο.
Ο λόγος για το τμήμα της Εθνικής Οδού από τα Μάλγαρα μέχρι τον κόμβο έξω από το Πολύκαστρο Κιλκίς, το οποίο είναι το μοναδικό τμήμα της ΠΑΘΕ όπου υπάρχει αμφίδρομη κυκλοφορία χωρίς νησίδα και μάλιστα εκτός της φθοράς του οδοστρώματος δεν φέρει καν επαρκή φωτισμό σε όλη του την έκταση.

Ο δήμαρχος Παιονίας, κ. Χρήστος Γκουντενούδης, απέστειλε επιστολή προς τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρη Ξενόφο με θέμα την κατασκευή του τμήματος της ΠΑΘΕ από τα Μάλγαρα μέχρι το Πολύκαστρο αλλά και το θέμα των διοδίων.
Υπενθυμίζεται πως στον εν λόγω δρόμο είχαν χάσει τη ζωή τους 4 άνθρωποι την περασμένη Δευτέρα (26/3) μετά από μετωπική σύγκρουση δύο οχημάτωνΠιο αναλυτικά, τρεις γυναίκες ηλικίας 58, 65 και 66 ετών βρήκαν ακαριαίο θάνατο, ενώ λίγο αργότερα μία μοναχή 61 ετών άφηνε την τελευταία της πνοή στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης.
Ο Χρ. Γκουντενούδης ανέφερε προ ημερών πως έχουν γίνει φιλότιμες προσπάθειες από την «Εγνατία Οδό» και τον πρόεδρό της, κ. Αντωνούδη, χωρίς ωστόσο να δοθεί λύση στην κατασκευή νέου δρόμου, παρότι η σχετική μελέτη είναι έτοιμη και χρειάζεται απλώς επικαιροποίηση και να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κεφάλαια.
Όπως τονίζει ο Χρ. Γκουντενούδης: «Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό να επιβληθεί τέλος διοδίων σε δρόμο ο οποίος δεν πληροί τις προδιαγραφές. Με τα διόδια που λειτουργούν τώρα, όχι μόνο δεν δρομολογείται η βελτίωση του οδικού δικτύου αλλά απομακρύνεται η προοπτική αυτή και παράλληλα διασφαλίζεται μονάχα ο παραχωρησιούχος του έργου. Η τοπική μας κοινωνία όμως δεν θα δεχθεί με κανένα τρόπο τη λειτουργία και πλευρικού σταθμού διοδίων στο Πολύκαστρο που πάτε να ενεργοποιήσετε, χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και την ασφάλεια των διερχομένων οδηγών. Πώς θα εισπράττονται διόδια από τους διερχόμενους οδηγούς που υποτίθεται ότι θα πηγαίνουν για τη συντήρηση και την επισκευή του οδοστρώματος όταν όπως αποδεικνύεται στη πράξη αυτός ο δρόμος είναι καρμανιόλα;».
Στην επιστολή του ο κ. Γκουντενούδης αναφέρει μεταξύ άλλων τα κάτωθι:
«Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,
Απευθυνόμαστε σε εσάς, καθώς πλέον έχει μεταβιβαστεί στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.) η λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και οι κάθετοι άξονεςμαζί και με τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων, όπως και το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων.
Καθώς κι εσείς γνωρίζετε, το τμήμα της εθνικής οδού από τα Μάλγαρα μέχρι τον κόμβο Πολυκάστρου είναι το μοναδικό τμήμα στο οποίο υπάρχει αμφίδρομη κυκλοφορία και δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις φθορές επί του οδοστρώματος λόγω της μη συντηρήσεως του για χρόνια αλλά και η πλήρης συσκότιση που παρατηρείται σε αρκετά σημεία, το καθιστούν εξαιρετικά επικίνδυνο με συνέπεια ανθρώπινες ζωές που χάνονται αδίκως όπως στο τελευταίο συγκλονιστικό τροχαίο που έγινε προχθές και χάθηκαν 4 συνάνθρωποι μας.
Έχουμε απευθυνθεί επανειλημμένα τόσο προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. όσο και προς τους συναρμόδιους υπουργούς για την ανάγκη άμεσης κατασκευής τους εν λόγω τμήματος της ΠΑΘΕ και με δεδομένο το γεγονός ότι η σχετική μελέτη είναι ήδη έτοιμη από καιρό, απλώς χρειάζεται επικαιροποίηση της και φυσικά εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων. Είναι άδικο να πληρώνουμε με ανθρώπινο αίμα την κωλυσιεργία του κράτους στην κύρια είσοδο της πόλης.
Εμείς αυτό που ζητάμε από εσάς είναι να συμπεριληφθεί στους όρους της διακήρυξης και της σύμβασης με τον ιδιώτη ανάδοχο επενδυτή που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του δρόμου και των σταθμών διοδίων, η ανακατασκευή του δρόμου σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης και η ολική συντήρηση του ασφαλτοτάπητα και του φωτισμού, ώστε το συγκεκριμένο τμήμα της ΠΑΘΕ να πάψει να είναι το μοναδικό ασυντήρητο και τόσο επικίνδυνο για τους οδηγούς οδικό δίκτυο στη χώρα.
Επίσης, όσον αφορά τα διόδια, εκτιμούμε ότι με την τοποθέτηση πλευρικού σταθμού διοδίων στο ύψος του Πολυκάστρου, όχι μόνο δεν δρομολογείται η ανταποδοτικότητα και η βελτίωση του οδικού δικτύου, αλλά εξασφαλίζεται μονάχα ο παραχωρησιούχος του έργου.
Εμείς ως δημοτική αρχή Παιονίας, έχουμε προτείνει την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στο ύψος των Ευζώνων, καθώς τα διόδια στο πλευρικό σταθμό του κόμβου Πολυκάστρου θα δημιουργήσουν τεράστιο πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους του δήμου μας και επίσης θα καταφέρουν καίριο πλήγμα στην ήδη χειμαζόμενη τοπική αγορά.
Τέλος, δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για την απαλλαγή από την καταβολή τελών διοδίων στους σταθμούς των Ευζώνων, σε αντίθεση με άλλους σταθμούς διοδίων στο μήκος της Εγνατίας οδού στην υπόλοιπη επικράτεια της χώρας.
Στην περιοχή των συνόρων, του τελωνείου και των οικισμών της εγγύτερης διασυνοριακής περιοχής κατοικούν κι εργάζονται άνθρωποι οι οποίοι καθημερινά διέρχονται από το σταθμό διοδίων των Ευζώνων και συνεπώς θα αποτελέσει δυσβάσταχτο κόστος η καταβολή του τέλους διοδίων.
Παρακαλούμε για τις ενέργειες σας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου