Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018

Μετά την αριστεία... στο πυρ το εξώτερον και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών



Την κατάργηση του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου προωθεί το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας με το οποίο καταργεί την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
Η νέου τύπου αξιολόγηση πραγματοποιείται βάσει ενός ερωτηματολογίου, το οποίο καταρτίζεται από την υπηρεσία που είναι αρμόδια για την τήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης.



Μετά την υποχώρηση της αριστείας μπαίνει στο «στόχαστρο» και η αξιολόγηση ενώ πολλοί κάνουν λόγο για οπισθοδρόμηση της εκπαίδευσης χωρίς δυνατότητα βελτίωσης των εκπαιδευτικών. 

Γνώση ξένης γλώσσας μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου

Μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου που αναλαμβάνουν τις αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων απαιτείται γνώση ξένη γλώσσας στα απαιτούμενα προσόντα, σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου για τις Δομές Εκπαίδευσης ενώ δεν απαιτείται η ξένη γλώσσα για καμία άλλη θέση στελέχους εκπαίδευσης.

«Πήρε πίσω» την αξιολόγηση

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου με το τελευταίο άρθρο του σχεδίου νόμου για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, ορίζει ότι καταργείται το προεδρικό διάταγμα το 152/2013 (Α΄ 240), στο οποίο περιγράφεται ο τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Ο κ. Γαβρόγλου «πήρε πίσω» στην ουσία την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μια πρόθεση που είχε δηλώσει από την αρχή, χωρίς βέβαια ποτέ η αξιολόγηση να είχε λειτουργήσει ουσιαστικά.

Τα κριτήρια για τις 20.000 θέσεις στην πυραμίδα της εκπαιδευτικής διοίκησης

Το νομοσχέδιο, εισάγει νέο σύστημα επιλογής των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις περίπου 20.000 θέσεις στην πυραμίδα της εκπαιδευτικής διοίκησης.

Τα κριτήρια είναι α) η επιστημονική συγκρότηση, β) η διοικητική και διδακτική εμπειρία, γ) η διοικητική και εκπαιδευτική επάρκεια και δ) η προσωπικότητα και γενική συγκρότηση.

Νέο στοιχείο είναι ότι για την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που αποτελούν την κορυφή της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης, θεσμοθετείται Κεντρικό συμβούλιο επιλογής.

Στο συμβούλιο θα μετέχει

-Ένα μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕ.Π.), που θα ορίζεται με την απόφαση συγκρότησης ως Πρόεδρος. Επίσης, θα μετέχουν:

- Τρεις πανεπιστημιακοί:
Ένας εκπρόσωπος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ),
Δύο εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι οποίοι θα ορίζονται από τον Υπουργό.

- Δύο ή τέσσερις αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών

Πώς θα αξιολογούνται τα στελέχη εκπαίδευσης

Επίσης, μεταξύ των καινούργιων στοιχείων είναι ότι τα στελέχη εκπαίδευσης θα αξιολογούνται για τη θητεία τους από τα αρμόδια εποπτικά όργανα, τα οποία θα βαθμολογούν ως ακολούθως, όπως λέει το νομοσχέδιο:

- Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται τα άριστα στελέχη που έχουν σημειώσει κατά την περίοδο αξιολόγησης όλως εξαιρετική επίδοση. Ως «όλως εξαιρετική επίδοση» νοείται η υψηλού επιπέδου ικανότητα συντονισμού της υπηρεσίας για την επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγεγραμμένων στόχων από τους οποίους προέκυψε σημαντικό όφελος. Για τη βαθμολογία με βαθμό από 90 και πάνω απαιτείται η παράθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών δεδομένων που τη στοιχειοθετούν.

- Με τους βαθμούς 75 έως 89 βαθμολογούνται από τους αξιολογητές όσοι θεωρούνται πολύ επαρκή στελέχη, τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα.

- Με τους βαθμούς 60 έως 74 τα επαρκή στελέχη.

- Με τους βαθμούς 50 έως 59 τα μερικώς επαρκή στελέχη.

- Με τους βαθμούς 40 έως 49 τα μέτρια στελέχη.

- Με τους βαθμούς 25 έως 39 τα ανεπαρκή στελέχη.

- Με τους βαθμούς 0 έως 24 τα ακατάλληλα για τη θέση στελέχη.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια:

α) ικανότητα διοίκησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού,

β) ικανότητα αποτελεσματικής καθοδήγησης του προσωπικού σε διοικητικά και εκπαιδευτικά ζητήματα, υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά,

γ) ικανότητα διαχείρισης κρίσεων και επίλυσης προβλημάτων,

δ) ανάληψη ευθύνης και

ε) δεκτικότητα στην εισαγωγή νέων μεθόδων και νέων τεχνολογιών.

https://greece-salonika.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου