Κυριακή 30 Ιουλίου 2017

Συνεχίζει ο Σπίρτζης τη βεντέτα με τον Κυρίζογλου

Οικονομική επιθεωρήτρια πήγε χθες στο δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης
Του Νίκου Ηλιάδη
Ο νόμος για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης μπορεί να δημοσιεύτηκε προχθές στο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως και να τίθεται από σήμερα σε εφαρμογή, ωστόσο ο υπουργός Μεταφορών εμφανίζεται αποφασισμένος να συντηρήσει το μέτωπο που άνοιξε εδώ και μήνες με όσους διαφώνησαν με τις επιλογές του και κυρίως με αυτήν της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ.
Ένας απ’ αυτούς είναι ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) Λάζαρος Κυρίζογλου, με τον οποίο ο Χρήστος Σπίρτζης ήρθε αρκετές φορές σε αντιπαράθεση για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών. Τόσο στις δύο συναντήσεις τις οποίες είχε κάνει ο υπουργός με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης όσο και στην ημερίδα την οποία είχε διοργανώνει η Εγνατία Οδός Α.Ε. για τον ΟΑΣΘ. Επίσης, ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε προσωπικά στον δήμαρχο Αμπελοκήπων – Μενεμένης και στη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Έστειλαν οικονομική επιθεωρήτρια
Προχθές υπήρξε νέο επεισόδιο στην κόντρα μεταξύ υπουργού και δημάρχου. Το πρωί της Τετάρτης βρέθηκε στο δημαρχείο Αμπελοκήπων – Μενεμένης οικονομική επιθεωρήτρια, η οποία, κατόπιν σχετικής εντολής από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, πήγε να πάρει μαρτυρική κατάθεση από τον κ. Κυρίζογλου για ένα θέμα, το οποίο είχε ενοχλήσει σφόδρα τον κ. Σπίρτζη. Πρόκειται για τη διαρροή στον Τύπο, στις 11 Μαΐου, του σχεδίου νόμου, το οποίο ο υπουργός Μεταφορών είχε στείλει στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση πριν από την εισαγωγή του προς ψήφιση στη Βουλή. Σε εκείνη την εκδοχή του νομοσχεδίου υπήρχαν άρθρα τα οποία προέβλεπαν την άμεση εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και εν συνεχεία την κρατικοποίησή του. Τα άρθρα αυτά είχε αποκρύψει ο κ. Σπίρτζης από τους δημάρχους, εξ ου και η ενόχλησή του από την αποκάλυψή τους.
Μάλιστα, τότε, έπειτα από… αυτεπάγγελτη παρέμβαση της εισαγγελίας Αθηνών, δημοσιογράφοι ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων και του makthes.gr, κλήθηκαν να καταθέσουν στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, προκειμένου να αποκαλύψουν την πηγή από την οποία προήλθε η είδηση σχετικά με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου Σπίρτζη.
Νέα έρευνα
Παράλληλα με την έρευνα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με εντολή του κ. Τσακαλώτου, ανατέθηκε στις 26 Ιουνίου σε οικονομική επιθεωρήτρια της μονάδας εσωτερικού ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών έρευνα “προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος από υπαλλήλους του ΓΛΚ, που εμπλέκονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο στη διαρροή του σχεδίου νόμου”. Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας η οικονομική επιθεωρήτρια πήρε χθες κατάθεση και από τον κ. Κυρίζογλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιθεωρήτρια είπε πως το νομοσχέδιο είχε σταλεί στο ΓΛΚ ως “διαβαθμισμένο” έγγραφο, γι’ αυτό και αναζητείται η πηγή της διαρροής. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ κατέθεσε πως ο ίδιος δεν έχει καμία σχέση με κανέναν εκ των υπαλλήλων του ΓΛΚ και πως πληροφορήθηκε για το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου από τα μέσα ενημέρωσης. Ανέφερε, επίσης, ότι ο κ. Σπίρτζης επιχείρησε να παραπλανήσει τους δημάρχους καθώς άλλο νομοσχέδιο (με 29 άρθρα) παρουσίασε σε εκείνους και την ίδια μέρα είχε στείλει στο ΓΛΚ διαφορετικό σχέδιο νόμου με 45 άρθρα.
Έμμεση ομολογία
Σχετικά με τη σπουδή που επιδεικνύεται από κυβερνητικής πλευράς για τη διαρροή ενός σχεδίου νόμου, την απάντηση έδωσε κατ’ ουσία ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας προ ημερών στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η οποία συζητούσε την τελική μορφή του νομοσχεδίου. Εκεί ο υπουργός επιτέθηκε στον κ. Κυρίζογλου, τον οποίο ουσιαστικά κατηγόρησε ότι εκείνος ήταν ο υπαίτιος της διαρροής του σχεδίου νόμου από το ΓΛΚ προς τον Τύπο. Άφησε μάλιστα υπαινιγμούς ότι το ΓΛΚ ελέγχεται ακόμη από την αξιωματική αντιπολίτευση, στην οποία πρόσκειται πολιτικά ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ. “Αυτά, για να ξέρουμε ποιος έχει στήσει κομματικό κράτος, ποιος δεν έχει στήσει και πώς το αξιοποιεί”, ήταν η χαρακτηριστική αναφορά του υπουργού Μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου