Σάββατο, 4 Μαρτίου 2017

Πώς θα πεθάνει το ντίζελ;

Το ντίζελ κινδυνεύει. Πνέει τα λοίσθια. Αρρώστησε βαριά με το σκάνδαλο της VW και τώρα ετοιμάζεται να το αποτελειώσει η νέα νομοθεσία για αυστηρότερους ρύπους. Είναι όμως οι νόρμες που θα το σκοτώσουν ή μήπως οι νέες τεχνολογίες;

Μπορεί το ντίζελ να είναι ότι καλύτερο συνέβη στην ελληνική αυτοκινητιστική πραγματικότητα τα τελευταία 5 χρόνια, όμως, όπως και σε ένα σωρό άλλους τομείς, είμαστε τελευταίοι και καταϊδρωμένοι. Γιατί ενώ στην Ελλάδα το ντίζελ είναι βασιλιάς, στην Ευρώπη όλοι ετοιμάζονται για τον εκθρονισμό του.



Ήδη επικεφαλής μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν προβλέψεις πως μέσα στα επόμενα πέντε μόλις χρόνια, η γκάμα τους, που σήμερα πουλάει πάνω από 50% ντίζελ, δεν θα περιλαμβάνει ούτε ένα μοντέλο.
Πέντε χρόνια; Είναι δυνατόν για την τεχνολογία που κυριαρχεί στις πωλήσεις αυτοκινήτων σήμερα, με πάνω από το 50% της αγοράς, να έχει πλήρως απαληφθεί σε πέντε μόλις χρόνια;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πήραν περίοδο χάριτος μέχρι το 2018 πριν αρχίσουν νέοι έλεγχοι που δεν θα επιτρέπουν σε καλοκουρδισμένα, προγραμματισμένα, νόμιμα και μη, συστήματα να «κλέβουν» στους ρύπους. Σε δύο χρόνια, ότι ντίζελ βγαίνει από την παραγωγή θα πρέπει να είναι τόσο καθαρό όσο λένε οι νόρμες. Γίνεται;

Γίνεται, αλλά μήπως δεν ενδιαφέρεται πλέον κανείς να το κάνει; Το πρόβλημα φυσικά είναι που θα επενδύσει κανείς τα λεφτά του. Από τη μία να φτιάξει τους ντίζελ, ή από την άλλη να αγκαλιάσει όλες τις άλλες τεχνολογίες. Και δεν μιλάμε μόνο για τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά που από μόνα τους καλπάζουν και είναι σίγουρο ότι θα βρεθούν με μεγάλα μερίδια αγοράς σύντομα. Μιλάμε για την απλή, ταπεινή, βενζίνη.

Τον κινητήρα που υπάρχει εδώ και 120 χρόνια και συνεχώς βελτιώνεται. Το μοτέρ που σε μόλις 10 χρόνια μείωσε την κατανάλωση και τους ρύπους του 40% και αύξησε την απόδοσή του κατά 50%. Και ακόμη το όριο της τεχνολογίας βενζινοκινητήρων δεν έχει βρεθεί. Μόλις πριν λίγες μέρες η Infiniti, μέλος του ομίλου Nissan-Renault, παρουσίασε ένα μοτέρ με ηλεκτρονικό έλεγχο βαλβίδων, που επιτρέπει μεταβλητή σχέση συμπίεσης. Μπορεί να ακούγεται τεχνικό, όμως μπαίνουμε στην εποχή που τα μοτέρ θα αλλάζουν συμπίεση, ακόμη και χωρητικότητα, με αποτέλεσμα να αποδίδουν όσο και τα μοτέρ ντίζελ, δηλαδή τα ίδια άλογα ανά μάζα καυσίμου, ή και περισσότερα.

Με τέτοιες τεχνολογίες στον ορίζονται, ποιός θα ασχοληθεί να «φτιάξει» το ντίζελ; Μήπως λοιπόν το ντίζελ πεθαίνει; Μήπως το ντίζελ πεθαίνει όχι από τις νόρμες και τον τρόπο ελέγχου που θα γίνουν εξαντλητικές, αλλά από τις άλλες τεχνολογίες που πλέον είναι καλύτερες; Εσείς τι λέτε;

http://thessbomb.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου