Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

Νέες μειώσεις σε 15 μέρες στους συνταξιούχους εξαιτίας της παρακράτησης αναδρομικών

Δύο σενάρια εξετάζει το υπουργείο Εργασίας για την μείωση του ΕΚΑΣ από την 1η Ιανουαρίου. Την ίδια στιγμή ο νέος προϋπολογισμός δείχνει πως θα υπάρξουν καινούργιες μειώσεις στις συντάξεις το 2017. Όλα αυτά τη στιγμή που τα ελλείμματα απειλούν να τινάξουν το σύστημα στον αέρα.

Πρώτη περικοπή είναι αυτή του ΕΚΑΣ. Εφόσον πρέπει να εξοικονομηθούν 439 εκ. ευρώ, είτε θα κοπεί για 200 χιλιάδες δικαιούχους, είτε θα μειωθεί στους 270.000 εναπομείναντες δικαιούχους κατά 20%. Το τελευταίο σενάριο είναι αυτό που προκρίνει το υπουργείο Εργασίας εφόσον συμφωνήσει η τρόικα.
«Μου κόψανε το ΕΚΑΣ, σε λίγο θα κοιμάμαι στα παγκάκια. Ο Κατρούγκαλος βγαίνει στην τηλεόραση και χαμογελάει και λέει ότι δεν κόβει τίποτα, ενώ κάθε μέρα κόβει. Είχα μία ελπίδα μήπως τυχόν και δεν μου κόψουν το ΕΚΑΣ. Μου κόψανε το ΕΚΑΣ, σε λίγο θα κοιμάμαι στα παγκάκια. Ο Κατρούγκαλος βγαίνει στην τηλεόραση και χαμογελάει και λέει ότι δεν κόβει τίποτα, ενώ κάθε μέρα κόβει. Είχα μία ελπίδα μήπως τυχόν και δεν μου κόψουν το ΕΚΑΣ. Εγώ πλήρωνα στα φάρμακα στα 100 ευρώ συμμετοχή 10 ευρώ, ξέρετε πόσα πληρώνω τώρα; 35 ευρώ συμμετοχή!» λέει ένας συνταξιούχος.
«Μου κόψανε το ΕΚΑΣ, μου κατέβασαν την σύνταξη. Από 600 ευρώ μου το πήγαν 470. Άντε να ζήσεις» δηλώνει στην κάμερα του STAR μία συνταξιούχος.

Το 2017 φέρνει νέες μειώσεις στις συντάξεις
Το προσχέδιο του προϋπολογισμού δείχνει ότι οι περικοπές δεν τελειώνουν φέτος, αφού προβλέπεται οτι οι συντάξεις θα μειωθούν επιπλέον κατά 326 εκ. και οι δαπάνες για επικουρικές συντάξεις μειώνονται το 2017 κατά επιπλέον 117,3 εκ. ευρώ.

Σε 15 μέρες οι συνταξιούχοι θα δουν νέες μειώσεις εξαιτίας της παρακράτησης των αναδρομικών σε:
-Επικουρικές που ισχύει από 1η Ιουνίου
-Πλαφόν 2.000 ευρώ μικτά για 1 κύρια σύνταξη και 3.000 ευρώ για πολλαπλές συντάξεις που ισχύει αναδρομικά από 1 Ιουνίου
-Επέκταση της εισφοράς υγείας που ισχύει αναδρομικά από 1η Ιουλίου

Τα ελλείμματα απειλούν να βουλιάξουν το νέο υπερταμείο
Σε 80 ημέρες πρέπει να ξεκινήσει να λειτουργεί ο ΕΦΚΑ, το νέο υπερταμείο στο οποίο θα συγχωνευθούν όλα τα ταμεία κύριας ασφάλισης με προϋπολογισμό 38 δισ. Από το πρώτο έτος θα εμφανίσει έλλειμμα 1,12 δισ. ευρώ, κάτι που οδηγεί σε νέες μειώσεις.
http://thessbomb.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου