Τρίτη 3 Μαΐου 2016

Ένα παιδί δίνει 18 πολύτιμες συμβουλές στη μητέρα του.





Αγαπημένη μου μητέρα,
#1  Μη με παραχαϊδεύεις.
Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνεις πάντα ό,τι σου ζητώ. Σε δοκιμάζω μονάχα για να δω.
#2  Μη διστάζεις να είσαι σταθερή μαζί μου.
Το προτιμώ. Με κάνεις να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

#3  Μη με κάνεις να νιώθω μικρότερος απ’ ότι είμαι.
Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά τον «σπουδαίο».
#4  Μη μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο αν μπορείς.
Θα προσέξω περισσότερο αυτά που θα μου πεις, αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.
#5  Μη μου δημιουργείς το αίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα.
Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω.
#6  Μην αναστατώνεσαι τόσο, όταν σου λέω ότι «δε σε χωνεύω».
Δεν απευθύνομαι σε σένα, αλλά στη δύναμη που έχεις να μου εναντιώνεσαι.
#7  Μη με προστατεύεις πάντα από τις συνέπειες.
Χρειάζεται καμιά φορά να πάθω για να μάθω.
#8  Μη δίνεις μεγάλη σημασία για τις μικροαδιαθεσίες μου.
Καμιά φορά δημιουργούνται ίσα-ίσα για να κερδίσω την προσοχή που ζητούσα.
#9  Μη μου κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις.
Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατέψω τον εαυτό μου κάνοντας τον κουφό.
#10  Μη μου δίνεις επιπόλαιες υποσχέσεις.
Νιώθω πολύ περιφρονημένος, όταν δεν τις κρατάς.
#11  Μην υπερτιμάς την τιμιότητά μου.
Συχνά οι απειλές σου με σπρώχνουν στην ψευτιά.
#12  Μην πέφτεις σε αντιφάσεις.
Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και με κάνεις να χάνω την πίστη μου σε σένα.
#13  Μη με αγνοείς όταν σου κάνω ερωτήσεις.
Αν κάνεις κάτι τέτοιο, θ’ ανακαλύψεις πως θ’ αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.
#14  Μην προσπαθείς να με κάνεις να πιστέψω πως είσαι τέλεια ή αλάνθαστη.
Είναι σοκ για μένα όταν ανακαλύπτω πως δεν είσαι ούτε το ένα ούτε το άλλο.
#15  Μη διανοηθείς ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σου, αν μου ζητήσεις συγνώμη.
Μια τίμια αναγνώριση ενός λάθους σου, μου δημιουργεί πολύ θερμά συναισθήματα απέναντί σου.
#16  Μην ξεχνάς πως μου αρέσει να πειραματίζομαι.
Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σε παρακαλώ, παραδέξου το.
#17  Μην ξεχνάς πόσο γρήγορα μεγαλώνω.
Θα πρέπει να σου είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπάθησε, σε παρακαλώ.
#18  Μην ξεχνάς πως δε θα μπορέσω να αναπτυχθώ χωρίς πολύ κατανόηση και αγάπη.
Αυτό όμως δεν χρειάζεται να στο πω, έτσι δεν είναι;
Με σεβασμό και αγάπη το παιδί σου.
(Η παιδαγωγική αυτή επιστολή βασίζεται στην Ατομική Ψυχολογία του A.Adler)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου