Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

Διασυνδεδεμένα και «έξυπνα» τα επερχόμενα Ι.Χ.

 Το 75% των καταναλωτών θεωρεί τη δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο βασικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει το επόμενο αυτοκίνητό του
Του Κώστα Σιαμέλη 
Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον η εικόνα ενός αυτοκινήτου όπου τα παιδιά στα πίσω καθίσματα θα παρακολουθούν σε ενσωματωμένες οθόνες αφής βίντεο στο ίντερνετ ή θα παίζουν online παιχνίδια, η μητέρα τους θα σερφάρει από το δικό της μόνιτορ και ο πατέρας-οδηγός θα ακούει μέσω εκφώνησης τα εισερχόμενα e-mail του θα αποτελεί απλώς ένα στιγμιότυπο καθημερινότητας.

Ψηφιακό δείχνει να είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, με την τεχνολογία να εισέρχεται για τα καλά στο χώρο του αυτοκινήτου. Σε περίπου πέντε χρόνια περισσότερα από τα 2/3 των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην παγκόσμια αγορά θα διαθέτουν το κατάλληλο λογισμικό, ώστε να μπορούν να συνδέονται στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με έρευνα της BI Intelligence, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), ήδη σήμερα αυξανόμενος αριθμός τετράτροχων μπορεί πλέον να συμπεριληφθεί στο λεγόμενο Ίντερνετ των Πραγμάτων, δεδομένου ότι διαθέτουν δικούς τους υπολογιστές, λογισμικό αλλά και συνδεσιμότητα. Το Ίντερνετ των Πραγμάτων (Internet of Things - IoT) είναι ένα αναπτυσσόμενο δίκτυο των καθημερινών αντικειμένων -από τις βιομηχανικές μηχανές έως τα καταναλωτικά αγαθά- που μπορεί να μοιράζεται πληροφορίες και να ολοκληρώνει εργασίες, χωρίς να απαιτείται η ανθρώπινη ανάμειξη ή εξουσιοδότηση.
ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΒΑΣΙΚΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 75% των καταναλωτών θεωρεί τη δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο βασικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει το επόμενο αυτοκίνητό του. Η αγορά των διασυνδεδεμένων οχημάτων εκτιμάται ότι θα αναπτύσσεται έως το 2020 με ετήσιο ρυθμό 45%, που είναι δεκαπλάσιος του αναμενόμενου ρυθμού αύξησης των πωλήσεων συμβατικών αυτοκινήτων.
Σήμερα το κόστος απόκτησης ενός διασυνδεδεμένου αυτοκινήτου λειτουργεί αποτρεπτικά για την αγορά του. Αυτό όμως αναμένεται να αλλάξει, αφού οι τιμές τα επόμενα χρόνια -όπως συμβαίνει άλλωστε σχεδόν με κάθε νέα τεχνολογία που γίνεται μόδα- θα αποκλιμακώνονται σταδιακά.
Ανάλογα είναι τα ευρήματα ακόμη μιας μελέτης. Έρευνα των AT&T Drive Studio και Ericsson για τα διασυνδεδεμένα οχήματα (connected cars) δείχνει ότι τρεις στους τέσσερις καταναλωτές ήδη θεωρούν τη δυνατότητα ενός μοντέλου να συνδέεται στο διαδίκτυο ως σημαντικό πλεονέκτημα για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Η έρευνα, η οποία διενεργήθηκε τον Ιούνιο του 2015, στηρίχθηκε στις απαντήσεις καταναλωτών από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γερμανία, τη Βραζιλία, το Μεξικό και την Κίνα, που σκοπεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο την επόμενη τριετία. Οι ερευνητές περιέγραψαν ως διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα τα μοντέλα που διαθέτουν κατάλληλο hardware, ώστε να συνδέονται στο ίντερνετ μέσω ασύρματης σύνδεσης.
Η έρευνα, που διενεργείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, διαπιστώνει ότι το ποσοστό των καταναλωτών που γνωρίζουν τον όρο αλλά και τις λειτουργίες ενός διασυνδεδεμένου αυτοκινήτου αυξάνεται διαρκώς. Για παράδειγμα στις ΗΠΑ το 62% των ερωτηθέντων απαντά ότι γνωρίζει τι εστί “connected car”.
Επιπλέον το 80% των καταναλωτών θεωρεί τη δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο ως βασικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει το επόμενο αυτοκίνητό του.
Μάλιστα περίπου οκτώ στους δέκα δυνητικούς αγοραστές διεθνώς (78%) απαντούν ότι θα καθυστερούσαν την αγορά αυτοκινήτου κατά ένα έτος, προκειμένου να αγοράσουν διασυνδεδεμένο όχημα της αγαπημένης μάρκας τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου