Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

12 ετών και μπήκε στο Πανεπιστήμιο -Ανώτερη ιδιοφυία στα μαθηματικά [εικόνες]

Στην αίθουσα διδασκαλίας ο Μαξιμιλιάν διακρίνεται καθαρά από τους συμμαθητές του,
γιατί είναι ένα κεφάλι κοντότερος. Αλλά έχει ένα κεφάλι που …ξεχωρίζει, για άλλους λόγους.

Σε ηλικία μόνο 12 ετών μπήκε στο δεύτερο έτος του Πανεπιστημίου του Περπινιάν, στην κεντρική Γαλλία, για να σπουδάσει ανώτερα μαθηματικά και πληροφορική. Θα μείνει εκεί ένα εξάμηνο.


Ο Μαξιμιλιάν Janisch κατάγεται από την Ελβετία, από την πόλη Λουκέρνη και πήρε άδεια, από το σχολείο του, να αφήσει για λίγο καιρό την τάξη του στο γυμνάσιο για να κάνει ένα εξάμηνο εκτός Ελβετίας. Ο νεαρός δεν επέλεξε την Γαλλία για να μάθει γαλλικά, αφού τα μιλάει άπταιστα, όπως και τα γερμανικά, αλλά για να μπει για ένα εξάμηνο στο Πανεπιστήμιο της πόλης Περπινιάν.


Το IQ του έχει μετρηθεί και βρίσκεται στο 149+, πολύ πάνω από τον μέσο όρο. Είναι μοναχιός και ιδιοφυία. Είναι γιός ενός συνταξιούχου σήμερα καθηγητή μαθηματικών και μιας μητέρας οικονομολόγου. Από το δημοτικό φάνηκαν οι ικανότητές του. Σε ηλικία 9 ετών πήρε πτυχίο αντίστοιχο του απολυτηρίου λυκείου στα μαθηματικά, με τον καλύτερο και μεγαλύτερο βαθμό στην κλίμακα. Η ιδιοφυία του άνοιξε τις πόρτες του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης, όπου έκανε ειδικά μαθήματα από τον διάσημο στα μαθηματικά καθηγητή Camillo De Lellis.




Σε ηλικία 10 ετών γράφει την βιογραφία του πατέρα του με τίτλο «Εγώ, ένα φαινόμενο» και κάνει περιοδεία για να το διαφημίσει από την Ζυρίχη ως το Παρίσι.

«Πιστεύω ότι υπάρχουν χιλιάδες παιδιά που έχουν τις ικανότητες του Μαξιμιλιάν. Το φαινόμενο, αν μπορεί να το αποκαλέσει κάποιος έτσι, είναι ότι μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον όπου δόθηκαν στο ταλέντο του οι καλύτερες προϋποθέσεις», δήλωσε ο πατέρας του στην ελβετική τηλεόραση.
Το Πανεπιστήμιο του Περπινιάν έκανε τα πάντα για να αποκτήσει αυτόν τον φοιτητή-φαινόμενο ηλικίας 12 ετών. Το εν λόγω ίδρυμα διαθέτει ειδικές εγκαταστάσεις για παιδιά-φαινόμενα σε τομείς όπως ο αθλητισμός υψηλού επιπέδου, οι τέχνες, καθώς και ειδικά παραρτήματα για εργαζόμενους φοιτητές ή φοιτητές ΑΜΕΑ.


Για τον Μαξιμιλιάν, το ίδρυμα θα διαθέσει ειδικά μαθήματα ανωτάτου επιπέδου, θα μπορεί να συμμετέχει σε μαθήματα και να δίνει εξετάσεις. Δεν θα μπορέσει ένα πτυχίο πανεπιστημίου κανονικό, γιατί στη Γαλλία αυτό δεν είναι εφικτό πριν από τα 16 χρόνια. Επιπλέον, ο πατέρας του Μαξιμιλιάν είναι υποχρεωμένος να τον φέρνει και να τον παίρνει από το πανεπιστήμιο.




«Με ρωτούν συχνά γιατί αγαπώ τα μαθηματικά και οι άνθρωποι πραγματικά γουρλώνουν τα μάτια. Εμένα μου φαίνεται κάτι πολύ φυσιολογικό. Αυτό που αγαπώ στα μαθηματικά είναι ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να αποδείξεις την ίδια αλήθεια. Βλέπω τα μαθηματικά σαν έναν τομέα ξεχωριστό, όπως η τέχνη, χάρη στα οποία μπορείς να κάνεις αποδείξεις με κομψό τρόπο», δηλώνει ο 12χρονος στα γαλλικά ΜΜΕ.
«Η μητέρα μου έπαιξε βασικό ρόλο στην εκπαίδευσή μου. Εχει ντοκτορά οικονομίας και έχει μια επιχείρηση με γυαλιά οράσεως, ενώ είναι πολύ καλή καλή στα μαθηματικά. Ακόμη καλύτερος είναι βέβαια ο πατέρας μου, Τόμας, καθηγητής στο πανεπιστήμιο που ανακάλυψε το ταλέντο μου και με ενθάρρυνε να εμβαθύνω. Αρχισα να μαθαίνω μαθηματικά με τον πατέρα μου στα 7 μου χρόνια. Ξεκίνησα να κάνω 20 λεπτά την ημέρα και έφτασα σταδιακά στα 50 λεπτά.
Δεν ζω σε απομόνωση. Εχω μια ζωή έξω από τα μαθηματικά! Αυτή η γυμναστική του πνεύματος μπορεί να μου παίρνει ως 1 ώρα την ημέρα, το οποίο αρκεί. Παράλληλα παίζω ταμπούρλο, κάνω τζούντο και μου αρέσουν τα βιντεο-παιχνίδια» προσθέτει.





 http://www.zoomblog.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου