Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

ΑΠΘ: ημερίδα για το ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Αποτέλεσμα εικόνας για απθ

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η ημερίδα για το Μετρό Θεσσαλονίκης που οργάνωσε το μεταπτυχιακό Διοίκηση και Διαχείριση Τεχνικών Έργων του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ.


    Περί τα 120 άτομα, μηχανικοί , στελέχη της Κοινοπραξίας και της Αττικό Μετρό, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον τις εισηγήσεις, και συμμετείχαν στην συζήτηση που ακολούθησε.
   Την συζήτηση συντόνιζε ο διευθυντής του τομέα ΣΥΔΕΑΝ κ.Βούγιας.
    Χαιρέτησαν ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής κ. Κατσάμπαλος,και ο πρόεδρος του τμήματος κ.Αναγνωστόπουλος.
    Τους ομιλητές και τους καλεσμένους καλωσόρισε η διευθύντρια του μεταπτυχιακού καθηγήτρια Ρία Καλφακάκου.
   Στη σύντομη ομιλία της τόνισε την σημασία του έργου για την πόλη, αναφέρθηκε στις μεγάλες καθυστερήσεις και ζήτησε από τους ομιλητές να απαντήσουν στα καίρια ερωτήματα του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση του έργου,και της χρηματοδότησης, μια και το έργο με αρχικό προϋπολογισμό 1 δις το 2006, προβλέπεται να ξεπεράσει το 1,5 δις λόγω της υπέρβασης του χρόνου, της αύξησης των εργατοωρών αλλά και της αύξησης της δαπάνης για αρχαιολογικές ανασκαφές. Είπε μάλιστα πως σε μια πόλη με 23 αι. ιστορία δεν ήταν δυνατόν να ορίζονται 1,5% του προυπολογισμού για αρχαία ενώ όπως φάνηκε θα φτάσει το 15%. Επίσης ανέφερε πως με το κόστος του έργου αλλά και τα μεγάλα λειτουργικά έξοδα ,το έργο δεν γίνεται να  αποσβεστεί σε εφικτό χρόνο, αλλά αυτό που το κάνει απαραίτητο είναι κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί λόγοι.
   Ο πρώτος εισηγητής κ. Μουρατίδης, πρώην πρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ,καθηγητής του τμήματος και συνδιοργανωτής της ημερίδας,μίλησε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου και κυρίως για την κατασκευή σηράγγων.
   Αμέσως μετά ο κ Εξάρχου, γεωλόγος της Κοινοπραξίας, αναφέρθηκε στα γεωλογικά χαρακτηριστικά του εδάφους και στα προβλήματα που αντιμετώπισαν.
   Ο επόμενος εισηγητής κ.Κ.Ζέρβας, πολιτ. μηχανικός, πρώην αντιδήμαρχος,μίλησε εκ μέρους της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Παραδέχτηκε τα λάθη που έγιναν μια και το έργο δημοπρατήθηκε βιαστικά ,χωρίς τον αναγκαίο χρόνο ωρίμανσης,είπε πως είναι αναγκαίο να συνεχιστεί μια και θα επιφέρει μείωση της ρύπανσης αλλά και εξοικονόμηση 3 εκατ. ημερησίως από τις αλλαγές στην κυκλοφορία οχημάτων.
Προβλέπεται είπε η μεταφορά 250.000 επιβατών την ημέρα , που σημαίνει 150 εκατ. έσοδα το χρόνο, τα οποία όμως θα πηγαίνουν στα λειτουργικά έξοδα. Τέλος είπε πως αν δεν βρεθεί λύση με τον ανάδοχο,το έργο θα πρέπει να επαναδημοπρατηθεί παρ'όλη την αύξηση σε χρόνο και κόστος.
   Ο τελευταίος εισηγητής κ.Χ. Παραράς, πολιτ. μηχανικός, Project Manager,από τη ΑΕΓΕΚ, είπε πως η εταιρία έχει έτοιμο χρονοδιάγραμμα για την αποπεράτωση του έργου ως το 2019.Δικαιολόγησε τις απαιτήσεις της εταιρίας για 500εκατ. επιπλέον για το εκτελεσθέν έργο, που ήδη στοίχισε 400 εκατ. λόγω αύξησης του κόστους των αρχαιολογικών ανασκαφών και των απαλλοτριώσεων.Ο κ. Ζέρβας και η κ. Καλφακάκου, του επεσήμαναν πως η διαιτησία επιδικάζει ως σήμερα μικρότερα ποσά που μπορέι να φτάσουν τα 180 εκατ.
   Τέλος ο κ. Παραράς ζήτησε να καθήσουν στο ίδιο τραπέζι ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και Κοινοπραξία και να βρουν μια λύση για την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου.
   Ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τη συμμετοχή πολλών από το ακροατήριο.


     Ρία Καλφακάκου

από τα e-mail μου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου