Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

Το τραγούδι του χρεωμένου



Ρεμπέτικο, έντεχνο και πολιτικός στίχος, παντρεύονται σε ένα αστικό τραγούδι, που απεικονίζει την σημερινή κατάσταση με ρεαλισμό.
Το "ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΧΡΕΩΜΕΝΟΥ" είναι ακόμα ένα κομμάτι απο τον δίσκο "ΔΥΟ" των διεθνώς διακεκριμένων μουσικοσυνθετριών/στιχουργών Αρετής & Ιωάννας Σπανομάρκου.
Ερμηνεύει ο Γιώργος Ράπτης, η ρεμπέτικη φωνή που λατρέψαμε όλο το καλοκαίρι στην τηλεοπτική διαφήμιση του MundoBasket με το τραγούδι "Η ΠΑΤΗΣΙΩΤΙΣΣΑ ΧΟΡΕΥΕΙ (ΘΕΛΩ ΑΓΑΠΗ&ΕΡΩΤΑ)". Φωνητικά και ενορχήστρωση είναι του Δημήτρη Τσινιδέλου. Στο μπουζούκι, ο διάσημος δεξιοτέχνης και σολίστας Γιώργος Ξενοκώστας.
Το τραγούδι οπτικοποιήθηκε με ένα βιντεοκλίπ γεμάτιο συμβολισμούς, με πρωταγωνιστή τον Έλληνα της κρίσης, που πελαγώνει ανάμεσα στους λογαριασμούς και τα χαράτσια, που απογοητεύεται, κάνει την αυτοκριτική του, που προβληματίζεται για το πώς έφτασε ως εδώ η κοινωνία, αλλά και που δίνει ο ίδιος τη λύση, χτυπώντας το χέρι στο τραπέζι, αποφασίζοντας να αγωνιστεί. Με αυτή την αίσθηση μας αφήνει το τραγούδι, γεμάτο αποφασιστικότητα και κυρίως ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Την σκηνοθεσία έχουν επιμεληθεί οι ιδιες οι συνθέτριες, οι οποιες έχουν δόσει πολλά δείγματα μικρού μήκους και στον χώρο της 7ης τέχνης, όπως το "ΜΠΑΛΟΣ ΜΑΣΤΙΧΑ", ενώ έχουν επιμεληθεί σκηνοθετικά και βιντεοκλίπ του Βασίλη Σκουλά, της Νάντιας Καραγιάννη, και του Χρήστου Παπαδόπουλου.

Το "ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΧΡΕΩΜΕΝΟΥ" είναι ένα παιχνιδι με τις σκιές. Αφαιρετική προσέγγιση, που τονίζει τον πρωταγωνιστή του δράματος, τον χρεωμένο της κρίσης. Μέσα σε μια σκηνή, το προσωπό του παιρνει πολλές μορφές, όπως αδυσώπητα τον μαστιγώνουν με ταχύτητα φωτός οι σκέψεις του. Ο άλλος του εαυτός, η ψυχή του που χορεύει, προσκυνώντας μια ανώτερη δύναμη, που εμφανιζεται σαν σκιά μεγαλύτερη απο αυτόν, στον τοιχο. Αυτή δεν είναι άλλωστε η αόρατη μορφή που αισθανόμαστε διπλα μας στον μυσταγωγικό χορό του ζειμπέκικου;
Οι δύο μουσικοσυνθέτριες Αρετή & Ιωάννα Σπανομάρκου, συνεχίζουν να στηρίζουν το ελληνικό τραγούδι, αποδεικνύοντας ότι το νήμα των μεγάλων συνθετών δεν έχει κοπεί, αλλά περνά στην νέα γενιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου