Σάββατο 2 Αυγούστου 2014

Επιστολή απόγνωσης πολιτικού μηχανικού






Από καιρό ήθελα να μεταφέρω κάποιες σκέψεις μου αλλά το κάνω τώρα που έφτασε ο κόμπος στο χτένι. Τώρα που βλέπω ότι γίνεται εκτεταμένη προσπάθεια να μετατραπεί το Δημόσιο Χρέος του κράτους προς τους ξένους ομολογιούχους και δανειστές. 
Τώρα που έχω διαπιστώσει ότι στην Ελλάδα του 2014, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι μεσαίοι-μικρομεσαίοι πρέεπι να καταστραφούν οικονομικά.
Τώρα που το Δημόσιο σύστημα Υγείας και Εκπαίδευσης είναι υπό κατάρρευση.
Τώρα που ο επίγειος και υπόγειος πλούτος της χώρας ξεπουλιέται.
Τώρα που Δημόσιες Εταιρείες ξεπουλιούνται στην αξία που είναι ισοδύναμη με την ανάλογη κέρδοφορία 3 ετών.
Τώρα που έχω διαπιστώσει ότι ενώ οι περισσότερες πολίτες της χώρας είναι κατεστραμμένοι οικονομικά, έχει δοθεί πακτωλός χρημάτων στους τραπεζίτες (που ακόμα διοικούν τις χρεωκοπημένες του τράπεζες) χρήματα τα οποία θα πληρώσουν οι έλληνες πολίτες.
Τώρα που δε βλέπω το success story αλλά τα χρέη προς την εφορία να αυξάνονται.
Τώρα που διαπιστώνω ότι μισθοί Βουλγαρίας με φόρους και τιμές σούπερ μάρκετ, ίσους
και μεγαλύτερους από αντίστοιχους χωρών της Κεντρικής Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία)
Τώρα που διαπιστώνω ότι κάποιοι αποφάσισαν να αυξήσουν τις ασφαλιστικές εισφορές, αντί να τις μειώσουν, εφόσον όταν βγω σε σύνυαξη θα πάρω (?) ψίχουλα.
Τώρα που διαπιστώνω ότι αν έχω οφειλές πάνω πό 5.000 € προς το (υποχρεωτικής εγγραφής) ασφαλιστικό μου ταμείο, είναι δυνατό να χάσω το σπίτι μου. Με τρελλαίνει πιο πολύ η σκέψη ότι αυτό τοασφαλιστικό ταμείο, έχει θεσπιστεί για το καλό μου, με σκοπό να συγκεντρώνει χρήματα για να μου παρέχει υγιειονομική περίθαλψη και σύνταξη για να ζήσω, όταν σταματήσωνα ασκώ το επάγγελμά μου.
Τώρα που μου ήρθε το εκκαθαριστικό της εφορίας.
Γράφω αυτή την επιστολή, όχι για να ευαισθητοποιήσω τους πολιτικούς που μας κυβερνούν, αλλά για να αευαισθητοποιήσω κάποιους συμπολίτες μου, αν και ξέρω ότι κα΄ποιοι βρίσκονται σε πιο δύσολη κατάσταση από την οικογένειά μου και κάποιοι που βρίσκονται σε καλύτερη δε θα συγινηθούν γιατί ο καθένας κοιτάζει το δικό του κεραμίδι και τη δική του ευημερία ή διαβίωση.
Είμαστε παντρεμένο ζευγάρι με 2 παιδιά 7 και 4 χρονών. Είμαστε και οι δύο γονείς απόφοιτοι ανώτατης εκπαιίδευσης ΑΕΙ, ο ένας Πολιτικός Μηχανικός ή σύζυγος καθηγήτρια γαλλικών.Εχουμε δικό μας σπίτι, που σημαίνει ότι δεν έχουμε ενοίκιο αλλά έχουμε χαράτσι. Εγώ είμαι υποασπασχολούμενος και η σύζυγός μου άνεργη.
Επι των συνολικών εσόδων το ποσοστό φόρου είναι 12,38 % .
Επί του φορολογητέου εισοδήματος (έχουν τπυλάχιστον αφαιρεθεί οι υποχρεωτικές εισφρές ασφάλισης) το ποσοστό φόρου είναι 49 % . (Ο ΕΝΦΙΑ δεν έχει περιληφθεί μιας και τον περιμένουμε.) . Με ότι μένει πρέπει να πληρώσω χαράτσια, λογαριασμούς ΔΕΚΟ, έξοδα μετκινήσεων ( Βενζίνη,ασφάλεια αυτοκινήτου,service αυτοκινήτου,τέλη κυκλοφορίας ) να αγοράσω τα τρόφιμα για την οικογένειά μου κλπ Επιπρόσθετα στους φόρους που καλούμαι να πληρώσω έχω φέρει και στο κράτος έσοδα από τον ΦΠΑ, των υπηρεσιών που παρέχω και έχουν πληρώσει οι πελάτες μου.
Επιθυμώ να εκφράσω κάποιες απορίες μου σχετικά με το φορολογικό σύστημα της επαγγελματικής κατηγορίας που ανήκω.
1) Γιατί δεν έχω ως ελεύθερος επαγγελματίας αφορολόγητο ποσό, όπως κάποιες άλλες κοινωνικές ομάδες της χώρας μου, ή της υπόλοιπης Ευρωπαϊκής ένωσης, με αποτέλεσμα να φορολογούμαι από το 1ο Ευρώ ?
2) Γιατί δεν έχω ως ελεύθερος επαγγελματίας τον ίδιο φορολογικό συντελεστή με πολίτες άλλων επαγγελματικών κατηγοριών ?
3) Γιατί δεν έχω ως ελεύθερος επαγγελματίας, δικαίωμα έκπτωσης φορολογίας (αποδείξεις κλπ )
4) Γιατί σε διάφοροι φόρους π.χ. ΕΕΤΗΔΕ δεν αφαιρείται από το φορολογητέο εισόδημα το ποσό που έχει πληρωθεί, και έτσι δημιουργείται πρόσθετος φόρος εισοδήματος ?
Επειδή κάποιοι θα υποστηρίξουν, ότι ήρθε η ώρα να πλήρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες ποιο πολλούς φόρους από τους συνταξιούχους, έχω να πω τα εξής:
1)Συμφωνώ ότι κάποιοι ελεύθεροι επαγγελματίες ( τεχνικοί, εργολάβοι οικοδομών, γιατροί,δικηγόροι, κλπ ) δήλωναν πολύ μικρότερα εισοδήματα από όσα είχαν , με αποτέλεσμα να πληρώνουν πολύ χαμηλούς φόρους και βίωναν ζωή πολυτελή. Γιατί το κράτος δεν είχε τους κατάλληλους μηχανισμούς να τους ελέγξει ?
2) Εγώ δεν πληρωνόμουν από τις τενικές Εταιρείες που συνεργαζόμουνα, αν δεν εξέδιδα το ανάλογο λογιστικό παραστατικό, συνήθως Απόδειξη Παροχής υπηρεσιών.
3) Δεν μπορεί να κα;ίγονται τα χλωρά μαζί με τα ξερά, να ομαδοποιούνται οι επαγγελματικές κατηγορίες χωρίς διαχωρισμό και να την πληρώνουν όλοι.
Παράλληλα επιθυμώ να εκφράσω κάποιες απορίες μου σχετικά με αποφάσεις-επιλογές των κυβερνώντων.
1)Γιατί δεν έχουν κάνει μειώσεις στις αποδοχές τους ή αν έχουν κάνει είναι δυσανάλογες των μειώσεων που έχουν υποστεί οι πολίτες.
2) Γιατί δεν έχουν καταργήσει τις φοροαπαλλαγές που διέπουν τα εισοδήματά τους ?
3) Γιατί δεν έχουν καταργήσει τις συντάξεις των Βουλευτών ? Θα έπρεπε να παίρνουν σύνταξη από το ασφαλιστικό ταμείο του επαγγελματικού τους φορέα.
4) Γιατί διχάζουν τους πολίτες, κατηγορώντας κατά περιόδους διάφορες επαγγελματικές ομάδες ? Τη μια φταίνε οι ταξιτζήδες, την άλλη οι φορτηγατήδες, την άλλη οι ελεύθεροι επαγγελματίες κλπ
5) Γιατί διχάζουν τους πολίτες σε υπαλλήλους του Ιδιωτικόυ και του Δημόσιου Τομέα ?
6) Γιατί ενώ το πρόβλημα το είχε ο Δημόσιος Τομέας, πεθάνανε και τον Ιδιωτικό Τομέα μέσω της αύξησης της φορολόγησης και μείωσης της κατανάλωσης ?
Nα σκέφτεστε πριν συναντήσετε ένα παιδί που ξεχώρισε σε κάποιο τομέα (αθλητισμό, τέχνες, επιστήμες) με πόσο κόπο και θυσίες το μεγάλωσαν οι γονείς του. Εσείς δεν είστε άξιοι να βγαίνετε φωτογραφίες δίπλα του.
Ενας Ελληνας Πολιτικός Μηχανικός Αθήνα 1-8-2014
που πρέπει σύντομα να βρει δουλειά
στο εξωτερικό για να ζήσει τα παιδιά του
και να προστατεύσει την αρτιότητα των
ακινήτων που κληρονόμησε από τους γονείς του
και δεν κερδίζει τίποτα όσο παραμένει
στην Ελλάδα.
http://olympia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου